lørdag 23. mai 2015

Appelsinris



Kven huskar vel ikkje desserten appelsinris frå skulekjøkenet!
Dei fleste av oss stifta vel bekjentskap med den for første og kanskje einaste gong der :)
Eg har laga den nokre få gongar etter den tid - men det er jammen ikkje mange gongar.
I påska tok eg og laga den til familien og skulle legge ut oppskrifta her tenkte eg.
Men så takka pc-en min for seg og var vekke frå meg i 6-veker. 

Men den kan vel passe like godt til dessert i pinsa som i påska vel:)



Eg har modernisert oppskrifta litt i forhold til skulekjøkenoppskrifta.
Der laga vi risgrauten på vatn og brukte mjelk i staden for fløte i kremen.
Eg lagar den omlag slik vi lagar tradisjonell riskrem. I tillegg har den fått følge av ein frisk og
deilig appelsinsaus som absolutt vart prikken over i-en!




Her er ny og meir moderne oppskrift:

APPELSINRIS:
5-6 porsjonar

4-5 dl ferdig kokt risgraut
3 appelsiner (eine til pynt)
3ss sukker
2ts. vaniljesukker
3-4 dl kremfløte

Bruk restar av risgraut eller kok etter anvisning på pakken. Avkjøl heilt.
Skrell to av appelsinene og skjer dei i terningar. Bland terningane i grauten saman med sukker og
vaniljesukker. Smak til. Pisk fløten stiv og vend forsiktig inn i appelsinrisen.

Appelsinsaus:

1 dl vatn
skal av 1/2 appelsin (kun det gule)
saft av 2 appelsiner - ca 2 dl
(evt byte ut eine med juice)
saft av 1/2 sitron
3 ss sukker
evt. 1 kanelstang
1 ts potetmjøl
2 ss vatn

Kok opp vatn, appelsinsaft, vaska skal av appelsin og sitron, sukker og evt. kanelstang. Den kan sløyfast om du ikkje ønsker kanelsmak. Sil blandinga, hell tilbake i kjelen og kok opp på nytt.
 Rør potetmjølet ut i vatn og jamn sausen. Gi eit raskt oppkok og avkjøl.



Skrell den siste appelsina og skjer vekk alt det kvite slik at du tydelig ser "veggane"på båtane.
Bruk ein skarp kniv og skjer ut fine "filetar". Desse brukar du til å pynte med.



Legg appelsinrisen i porsjonsskåler eller ei serveringsskål.
Pynt med appelsinbåtane og gjerne sitronmelisse.
Serverast med appelsinsausen.







Mmmmm....dette smakar heilt nydelig!









Håper du vart freista til å lage appelsinris til dessert:)

Velbekome!

Alva

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar