tirsdag 24. november 2015

Fikenkake frå svigermors oppskriftsbok



Denne oppskrifta fekk eg av svigermor då eg var forhaldsvis nygift og budde på loftet hos henne og svigerfar. Ho laga den kvar einaste jul medan ho levde. Eg laga den også nokre gongar men synest aldri eg fekk den like god so hennar. Og det er vel typisk - den generasjonen hadde gjerne nokre knep som vi "ungfolane" ikkje hadde. No er det nokre år sidan ho forlet oss og mange år sidan eg har laga den. I år fekk eg plutselig lyst til å lage den, og som tenkt så gjort. Eg har endra bittelitt på oppskrifta og det trur eg var lurt for no synest eg den vart veldig god!  Den kan gjerne lagast nokre veker før jul slik at den får stå og "modne", men den kan også fint etast med det same.




FIKENKAKE:

4 store egg
250g sukker
250g kveitemjøl
300g fiken
150g rosiner
150g mandlar
revet skal av 1 sitron

Skjær fiken i bitar og hakk mandlane. Skill egga og pisk eggeplommer og sukker godt til det blir ein slags eggedosis. (I svigermors oppskriftbok sto det ein halv time men på den tida piska dei nok for hand) Ha i rosiner, fiken, mjøl og sitronskal og bland godt saman. Det blir ganske fast. Pisk eggekvitene stive og vend forsiktig inn i røra. Kle ei avlang form på 1,5 liter med bakepapir og fyll røra i . Glatt den på toppen med ein slikkepott. Steikast midt i omnen ved 180 grader i 50-60 min. Avkjølast i forma på rist. Pakk i plast eller folie når den er heilt kald og la den ligge til modning i kjøleskapet i 3 veker. Men det er lov å prøvesmake :) Om du fell for fristelse til å prøvesmake så la skalken vere att og så set du den på igjen slik at enden ikkje tørkar inn.



God og haldbar fruktkake med fin smak av fiken.


TIPS:
Om du vil ha ei lavere kake kan du bruke litt større form, f.eks 2 liter ,men då må du huske å redusere på steiketida.



Håper det kan freiste med svigermors fikenkake:)

Velbekome og lukke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar