mandag 30. november 2015

Julemanna



Julemanna, julemenn, kakemenn - eller julemannja som vi seier på breidaste sunnmørsdialekt høyrer defintivt jula til. Få ting tek oss vel så raskt tilbake til barndomen som lukta og smaken av nybaka julemenn. I min barndom var julemannbaksten førjulas høgdepunk. Og hjortesaltdunst saman med lukta av RX -lim, salmiakk og grønsåpe er lukter som tek meg rett attende til barndomen og førjula. Egentleg er eg ikkje så superglad i julemenn lenger, men skal eg først ete det likar eg dei best tjukke og mjuke. Og det vert dei med denne oppskrifta her.


Her er oppskrifta:

JULEMENN:

1/2 kg sukker
250g margarin
1/2 l mjølk
2ss hjortesalt
ca 1kg kveitemjøl.

Smelt margarin og tøm i mjølka. La det bli godt og vel fingervarmt. Tilsett sukker og hjortesalt og rør godt. Ha kveitemjølet i bakebollen og slå væska i medan du rører raskt saman. Ikkje rør for mykje då blir deiga tung og seig. Dekk med plast slik at overflata ikkje tørkar. Du kan godt la den stå og kvile kjølig ei stund men det er ikkje nødvendig. Kjevle ut ca 1/2cm tjukke leivar og stikk ut figurar med kakeformer. Leggast på bakepapikledd steikbrett og steikast  midt i omnen ved 200gr. ca 10 minutt. Avkjølast på rist. 



TIPS:
Om du ønsker det kan du godt male julemannane før steiking. Bruk ein tynn pensel og mal med lett hand. Det egnar seg kanskje best for den som ikkje bakar saman med små barn.

Kjevlar du deiga for tynt ut vert dei sprø, så vil du ha mjuke julemenn må du lage tjukkare leivar.

Oppbevar julemenn i tett kakeboks eller putt dei i frysaren og ta opp litt og litt. Dei tinar raskt.



Julemenn smakar aller best nysteikte....mmmm....




 Eg baka halv porsjon denne gongen og fekk ca 4 steikebrett.



 Julemanna og gløgg skaper julestemning og hygge,

Lukke til med baksten:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Lurer du på noko eller har noko på hjerte så legg gjerne igjen nokre ord!